olssonlinn

melodifestivalen deltävling 1 - växjö !

Kategori: MUSIK

Festernas fest har börjat och nej, jag är inte sen att hissa och dissa. I dagens startfält har vi banne mig vinnaren 2012!

1. Sean Banan - "Den förste banan" .. kommer bli den nya partydängan på Palace. I huvudsak tyckte jag att den var ganska så rolig, med en melodi man absolut kommer ihåg!

2. Abalone Dots - "På väg" .. ja, vad ska jag säga. Höll på att somna direkt. SKITTRÅKIG LÅT!

3. The Moniker - "I want to be Chris Isaak.." .. en låt som jag faktiskt hade en riktigt bra vårtouch och var behaglig att lyssna på, men det tyckte tydligen inte svenska folket ;(

4. Afro-Dite - "The boy can dance" .. 10 år sedan de var med förra gången och de skulle lika bra kunnat låta bli att göra en comeback. Gladys höll på att trilla flera gånger när de dansade och låten var väl ingen höjdare den heller.

5. Dead By April - "Mystery" .. kul att de testar med en ny genre i melodifestivalen, men ja, det kommer ju inte hålla.

6. Marie Serneholt - "Salt & Pepper" .. en väns morsa skickade sms med "är hon med nu bara för att visa upp sin kropp nu när hon är singel?". Ja, lite sådan känsla var det, tyvärr! Låten var inte den skarpaste kniven i lådan heller.

7. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen .. inte för att vara taskig men jag blir rädd bara jag ser denna man. Fick en liten "Imperiet - Märk hur vår skugga"känsla av låten med. Mystiskt och konstigt!

8. Loreen - Euphoria .. jag tror och hoppas att denna tjejen sopar banan av allihop i hela melodifestivalen. VILKEN BRUD ALLTSÅ !! DIG VILL VI HA TILL EUROVISION!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: